شناسهٔ خبر: 176678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

اعطای تسهیلات برای نوسازی در بافت فرسوده اصفهان

حمیدرضا فلاح - اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده اصفهان، علاوه بر حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات، از حمایت و کمک‌های مالی بهره‌مند می‌شوند.  

حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان در خصوص تسهیلات قابل ارائه برای نوسازی منزل اظهار کرد: در صورتی که مالکان اقدام به نوسازی منزل مسکونی خود که در بافت فرسوده واقع شده است، نمایید علاوه بر حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات، از حمایت و کمک‌های مالی بهره‌مند می‌شوند.
 
وی افزود: حمایت‌های مالی شامل وام نهضت ملی (ساخت)، وام نوسازی مسکن (ساخت) و وام اجاره است که برای دریافت این حمایت‌های مالی کافی است متقاضیان به سایت facility.udrc.ir مراجعه کنند.
 
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: وام نهضت ملی مسکن (ساخت)، ۴۰۰ میلیون تومان برای کلان‌شهرها، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرها است که ۲۳ درصد سود داشته و جمع دوره ساخت و بازپرداخت آن ۲۰ سال است.
 
وی افزود: وام نوسازی مسکن (ساخت)، ۵۵۰ میلیون تومان برای همه شهرها است و شامل ۱۸۵ میلیون تومان با سود صفر درصد و ۳۶۵ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد بوده که جمع دوره ساخت و بازپرداخت آن ۷ ساله است.
 
فلاح ادامه داد: در صورتی که متقاضی اقدام به نوسازی و وام ساخت دریافت کند دولت برای اسکان موقت آنان در مدت زمان ساخت نیز چاره اندیشی نموده و بر این اساس با ارائه وام قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳ ساله با مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای کلان‌شهرها و ۹۰ میلیون تومان در سایر شهرها از متقاضیان حمایت می‌کند.